[משה סנה, תופיק טובי, חופש תנועה]

תשובת ראש הממשלה להצעה לסדר היום של ח”כ משה סנה , ישיבה ש’, 27.11.1963
27/11/1963-

תקציר:

ראש הממשלה ושר הביטחון לוי אשכול – תגובה להצעה לסדר היום. העניין (?) כבר טופל בכנסת. ניתנו לאוכלוסייה הערבית חופש תנועה לפי תנאים שהוסברו. הצעד מקיף 230-240 אלף נפש ורק מאות בודדים נותרו מחוץ להסדר. העניין טופל ואין מקום לטענות.
ח”כ טופיק טובי (מק”י) – העניין לא התסיים ולא יסתיים כל עוד מתקיים ממשל צבאי.
ראש הממשלה ושר הביטחון לוי אשכול – בשבילך ובשבילכם זה אף פעם לא יסתיים ותמיד תמצאו על מה להתלונן ועל מה להשמיץ. קיימים כפרים בודדים הנמצאים על הגבול או שמחציתם מעבר לגבול ושם ימשיך להתקיים סדר אחר. בנוסף קיימת רשימה ובה מאות בודדות של אזרחים ערבים המהווים סכנה ביטחונית למדינה לדעת המומחים האחראים על הביטחון של המדינה ולכן אין מקום לטענה. לשאלה מה הקשר לביטחון כי יש מערכת משפט, אני מעדיף לחשוב שהוטעת על ידי אינפורמציה לא נכונה. אם למישהו יש טענות הוא רשאי לפנות לבית הדין. אם יש טענות כלפי הממשלה או המשטרה הוא יכול לפנות לבית המשפט.
ח”כ משה סנה (מק”י) – אז הוכרזו הקלות ואילו כעת מדובר בהחמרה.
לוי אשכול – בדיוני העבר נקבע שיהיה מספר קטן של כפרים שכלפיהם אין אפשרות לנהוג באופן אחר. בזמנו חשבנו שהרשימה תכלול כ-1,500 איש ועכשיו מתברר שהרשימה קטנה בהרבה. יש לש],מוח על כך. הכל תלוי בהתנהגות האנשים. אני מציע להוריד את ההצעה מסדר היום.


קטגוריות:

,


הערות:

[משה סנה, תופיק טובי, חופש תנועה]


קובץ מקור:

601


עמודים בארכיון:

121-119


המסמך הועלה על ידי: שביט בן אריה בתאריך: 21.04.2020
הורדת המסמך

עריכה