[קיצור השירות הצבאי]

דברי ראש הממשלה במסדר חטיבה 7, 24.12.1963
24/12/1963-

תקציר:

צפיתי בתרגיל בו הוכחתם את כוחכם והשליטה בכלים שהופקדו בידיכם. זה היה ביטוי מוחשי ורב רושם של הכושר והידע שלכם ושל חיל השריון בצה”ל זהו החיל שנע בראש כוחות היבשה ומשמש כוח המחץ שלהם.
ברור לי כי אפשר לסמוך על חיל השריון וכי יש להרחיבו.
שנים לפני שהתגייסתם עסקתי עם חברים באיסוף גרוטאות פלדה כדי לשריין את מכוניות “ההגנה” ו”צה”ל” בראשית דרכו. עסקתי ברכישת הפלדה, בתכנון ההרכבה ובייעוץ הנדסה. עשינו זאת כחובבים ללא ניסיון, ידע או הכלים, כל שעמד לנו הוא הכורח.
אז לא העזתי לחלום שאזכה לראות מחזה מרהיב כפי שהצגתם לפני היום.
אלה ימים בהם שני אירועים המשפיעים על צה”ל – האחד חילופי הרמטכ”לים והשני קיצור השירות בצה”ל. שני המאורעות מעידים על התמדה והמשכיות. על נאמנות לערכים, על בגרות ועל יכולת להסתגל לתנאים משתנים.
בנין צבא אינו מפעל של אדם אחד או של מפקד אחד. אך כאשר אנו נפרדים מהרמטכ”ל צבי צור, נעים לציין כי בתקופת כהונתו זכינו לראות את השריון מתפתח כך.
תחת פיקודו של הרמטכ”ל צבי צור צעד השריון צעד גדול קדימה. הוקמו, צוידו והשתלבו בחיל יחידות חדשות, נקלטות טנקים חדשים, שופרו הטנקים שהיו בידינו וחיל השריון תפס מקום נכבד בכוחות היבשה שלנו.
ברור לי כי גם הרמטכ”ל הבא, בשיתוף עם מפקדת השריון ימשיך בטיפוח זרוע חשובה זו של צה”ל.
בהודעתי בכנסת על קיצור משך השירות הצבאי, הדגשתי כי הדבר אינו מרמז על הרפיית המתח הביטחוני והכוננות הביטחונית. מדינות ערב אמנם מסוכסכות אך יש לזכור כי שנאת ישראל מאחדת ביניהן. ההתעצמות הצבאית שלהן נמשכת ובמטרה אחת – להשמיד את ישראל.
עלינו להיות קשובים ולשים לב למתרחש במדינות ערב. בזמן שאנו עוסקים בהמתקת מי ים, הם ממתיקים סודות כיצד להתנכל לישראל. ההחלטה לקצר את השירות נובעת מנימוקים חברתיים ומשקיים.
קיצור משך השירות מטיל על כל זרועות צה”ל, על כל חייל וכל מפקד בסדיר, בקבע ובמילואים, חובה למצות ולנצל כל שעה במהלך השירות באופן יעיל ולהפיק ככל הניתן מכל אימון ומכל תרגיל. רק כך נבטיח שקיצור השירות לא יפגע בכושרו ויכולתו של צה”ל.
חטיבה זו הוקמה במלחמת הקוממיות, השתתפה במבצעים רבים וחשובים ובמבצע קדש פרצה את ביצורי המצרים בסיני. זוהי זכות להשתייך לחטיבה זו, זכות תובעת ומחייבת.
יפאר המחר את האתמול!


קטגוריות:

, ,


הערות:

[קיצור השירות הצבאי]


קובץ מקור:

601


עמודים בארכיון:

352-346


המסמך הועלה על ידי: שביט בן אריה בתאריך: 21.04.2020
הורדת המסמך

עריכה